Mogę śmiało polecić Karty Sportowca dla zawodników, trenerów i rodziców. Ułatwiają one komunikację i poznanie samego siebie.

Alicja Tchórz

Pytania to podstawa mojej pracy a tutaj mam zebranych wiele trafnych i oczywiście otwartych pytań dla sportowca (trenera).

Sandra Kalinowska

W pracy z młodzieżą w ręku trenera, może być to bardzo fajne narzędzie, bo po prostu wystarczy „zagrać” w karty i zachęcić do odpowiedzi, a młodzież sama zajmie się resztą!

Michał Dąbski

Karty Sportowca w ciekawy sposób dają przestrzeń do dyskusji, otwierając nowe wątki lub
pomagając w pogłębieniu tych, nad którymi już pracujemy. We współpracy z Trenerami i
Zawodnikami mogą “otwierać” oczy na wzajemne potrzeby i oczekiwania.

Daria Abramowicz

KARTY SPORTOWCA

Karty Sportowca to pierwsze w Polsce karty do pracy nad sferą mentalną, skierowane do Zawodników, Trenerów, Nauczycieli wf, Rodziców, Psychologów, Trenerów mentalnych.

W pudełku znajdziesz talię 50 kart, na każdej z nich zapisane jest inne pytanie, które ma zwiększać Twój poziom autorefleksji, uważności oraz samoświadomości w kontekście sportu.

Karty podzielone są na 5 tematów (każdemu odpowiada 10 kart):

  • JA W SPORCIE – ogólne pytania dotyczące Twojego funkcjonowania w sporcie
  • ZASOBY PSYCHICZNE – pytania dotyczące Twoich umiejętności mentalnych, mocnych stron i rezerw
  • MOTYWACJA DO DZIAŁANIA – pytania dotyczące Twoich sportowych celów i powodów podejmowania aktywności sportowej
  • TRENER I DRUŻYNA – pytania dotyczące Twojej relacji z trenerem oraz z drużyną lub zespołem, z którym trenujesz
  • WSPARCIE – pytania dotyczące wsparcia ze strony Twojego otoczenia

Jak to działa? Karty możesz wykorzystać zarówno w domowym zaciszu do refleksji nad swoją aktywnością sportową, jako uzupełnienie prowadzonego Dziennika Startowego, jak również w trakcie treningów sportowych, lekcji wf, warsztatów psychologicznych.

Przygotowaliśmy dla Ciebie spis sposobów wykorzystania Kart Sportowca!  POBIERZ EBOOK „JAK KORZYSTAĆ Z KART SPORTOWCA”.

Przykłady kart

Zamów

DZIENNIK STARTOWY

Poznaj naszą nowość – Dziennik Startowy!

Prowadząc Dziennik masz wszystkie swoje notatki w jednym miejscu, wiesz nad czym pracujesz i do jakich startów się przygotowujesz, ale też monitorujesz swoje postępy. Służy on także zwiększaniu Twojej motywacji i pewności siebie! Dodatkowo, znajdziesz tam miejsce do zapisywania odpowiedzi na pytania z Kart Sportowca!

Dziennik Startowy to 68 stron w podziale na sekcje:

  • O MNIE – jest to dział informacji na Twój temat.
  • PRZED SEZONEM – tu zapiszesz Twój plan działania i cele na nadchodzący sezon.
  • MOJE STARTY W SEZONIE – miejsce na wypisanie startów, w których planujesz wziąć udział, wraz z datą i miejscem (możesz zapisać do 20 startów).
  • PRZED STARTEM – tu zapiszesz swoje cele na najbliższy start, określisz swoje nastawienie i wzmocnisz motywację.
  • PO STARCIE – tu z kolei zapiszesz przemyślenia, ocenisz poszczególne aspekty swojego występu, zastanowisz się, na czym warto skupić się przed kolejnym startem.
  • PODSUMOWANIE SEZONU – w tym miejscu przeanalizujesz, co uległo poprawie, na ile zrealizowane zostały Twoje cele, tu także wypiszesz wszelkie refleksje na temat mijającego sezonu.
  • LISTA PRZYKŁADOWYCH HASEŁ MOTYWACYJNYCH – zamieściliśmy tu 50 przykładowych sformułowań, które możesz wpisać w Dzienniku w wyznaczonych do tego miejscach. Dzięki temu poprawisz swoją motywację i pewność siebie.
Zamów Dziennik Startowy

EBOOKI I SZKOLENIA

Ebook „Jak radzić sobie ze stresem”.

Poznaj 27 gotowych do wykorzystania ćwiczeń sprzyjających:

  • Zwiększaniu samoświadomości
  • Regulowaniu napięcia mięśniowego
  • Regulacji pobudzenia za pomocą oddechu
  • Pogłębianiu relaksacji, efektywnej medytacji i zwiększaniu uważności
  • Budowaniu pozytywnego nastawienia i kontroli emocji.
Zamów Ebook

Szkolenie „Trening antystresowy online” – 7 czerwca 19:00-20:30.

Zapraszamy wszystkich Uczniów, Sportowców, Nauczycieli, Trenerów, Rodziców, Artystów, Psychologów, Trenerów Mentalnych, Studentów, Osób związanych ze światem edukacji i sportu.

Przećwiczymy praktyczne sposoby:

  • regulowania napięcia rosnącego w ciele,
  • pozytywnego myślenia w obliczu zbliżającej się stresującej sytuacji,
  • kontroli swojego pobudzenia,
  • panowania nad stresem w kluczowych momentach – ważnych wydarzeniach, rywalizacji sportowej, egzaminach,
  • radzenia sobie z niepewnością co do obecnej sytuacji.

Każdy Uczestnik szkolenia otrzyma od nas PDF z gotowymi ćwiczeniami oraz certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Weź udział w Treningu Antystresowym

Szkolenie „Hejt wśród młodych” – 8 czerwca 19:00-20:30.

Zapraszamy wszystkie osoby pracujące z osobami dotkniętymi zjawiskiem hejtu (Nauczycieli, Trenerów, Pedagogów, Wychowawców, Psychologów, Rodziców).

Podczas spotkania omówimy:

  • skąd bierze się hejt i jakie są jego rodzaje,
  • co sprawia, że młode osoby łatwo wpadają w spiralę hejtu,
  • jakie czynniki potęgują mowę nienawiści,
  • jak rozmawiać z podopiecznymi o hejcie oraz jakich zwrotów lepiej unikać,
  • skuteczne techniki radzenia sobie z tym zjawiskiem.

Każdy Uczestnik szkolenia otrzyma od nas PDF z gotowymi ćwiczeniami oraz certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Weź udział w szkoleniu „Hejt wśród młodych”

POLECAJĄ NAS

Alicja Tchórz

Są takie sytuacje, które nie pozwalają nam w 100% wykonywać treningu fizycznego. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby popracować mentalnie! Chyba nikogo nie muszę przekonywać, że „głowa” w sporcie (i nie tylko) ma kolosalne znaczenie. Tu z pomocą przychodzą Karty Sportowca. Sprawdziłam osobiście! Dlatego mogę śmiało polecić takie narzędzie dla zawodników, trenerów i rodziców. Ułatwia ono komunikację i poznanie samego siebie.

Alicja Tchórz
Mistrzyni Europy, uczestniczka IO Londyn 2012 i IO Rio 2016, Mistrzyni Europy Juniorów, wielokrotna Rekordzistka i Mistrzyni Polski, Mistrzyni i Rekordzistka Świata w Ratownictwie Wodnym

Sandra Kalinowska

Podoba mi się, że jest to uniwersalne narzędzie i ogranicza nas tyko nasza inwencja, jak ich używać. Mogę z nich korzystać z grupą zawodników, ale też indywidualnie. Poza tym mogę korzystać z jednej kategorii wybranej albo też kilku.

Pytania to podstawa mojej pracy a tutaj mam zebranych wiele trafnych i oczywiście otwartych pytań dla sportowca (trenera).

 

Sandra Kalinowska
Pasjonatka tenisa, sama grała w amatorskiej lidze TSL. Pracuje jako psycholog sportu z zawodnikami indywidualnie oraz drużynami na różnych poziomach oraz w różnych dyscyplinach, od dzieci po kadrę narodową. Ma doświadczenie w pracy w tenisie, piłce nożnej, judo, siatkówce, pływaniu, łyżwiarstwie. Jest organizatorką czterech konferencji z zakresu psychologii sportu pod marka „top wyszkoleni”.

Michał Dąbski

Karty Sportowca są jak klasyczne karty coachingowe, tyle że ukierunkowane na sport, w podziale na 5 różnych kategorii.
Narzędzie to daje możliwość, by grupa czy pojedyncza osoba wylosowała sobie kartę z pytaniem, z którym wcześniej się nie spotkała. Otwiera to na nowe obszary i daje szanse na refleksję.
W pracy z młodzieżą w ręku trenera, może być to bardzo fajne narzędzie, bo po prostu wystarczy „zagrać” w karty i zachęcić do odpowiedzi, a młodzież sama zajmie się resztą!

Michał Dąbski
Specjalizuje się w pracy nad rozwojem umiejętności mentalnych oraz profesjonalną pomocą psychologiczną w sporcie. Zajmuje się także profesjonalną pomocą w znajdowaniu skutecznych rozwiązań w środowisku biznesowym. Współpracuje z zawodnikami kadr narodowych, mistrzami Polski, Europy i Świata, jest członkiem sztabu szkoleniowego klubu Legia Warszawa.

Daria Abramowicz

Stosowałam Karty Sportowca w pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i z osobami dorosłymi. Co za tym idzie, korzystałam z nich tak na etapie wychowania poprzez sport, jak i specjalizacyjnym, a także mistrzowskim.Bardzo ciekawy jest sposób, w jaki Karty sprzyjają pracy na relacji-nie tylko na początkowym etapie współpracy. W ciekawy sposób dają przestrzeń do dyskusji, otwierając nowe wątki lub pomagając w pogłębieniu tych,nad którymi pracuję używając innych narzędzi.Z Kart korzystałam również podczas pracy z trenerami. Także na tej płaszczyźnie sprzyjają one pogłębianiu różnych wątków w pracy i z powodzeniem stanowią inspirację. Gdy włączałam je w rozmowie zarówno z trenerami, jak i zawodnikami (w tym samym czasie),stanowiły dobre narzędzie w zakresie pracy na relacjach. Czasami wręcz „otwierają” oczy na wzajemne potrzeby i oczekiwania.Karty Sportowca mogą w mojej ocenie spełniać kilka funkcji w procesie pracy psychologicznej ze sportowcami i trenerami. Po pierwsze, mogą wprowadzać pewną„świeżość” będąc dobrym uzupełnieniem stosowanych dotychczas metod i narzędzi. Po drugie, stwarzają szansę na nowe otwarcia w dotychczas omawianych wątkach lub otwierać przestrzenie do pracy nad nowymi obszarami. Bardzo istotną ich funkcją jest także pobudzanie samorefleksji, która sprzyja budowaniu świadomości. Wszystkie te korzyści sprawiają, że zamierzam wdrażać Karty Sportowca w swojej pracy jako uzupełniające narzędzie na każdym etapie sportowego rozwoju

Daria Abramowicz
Była zawodniczka żeglarstwa regatowego. Współpracuje między innymi z kadrami narodowymi w kolarstwie, czy pływaniu. Prowadzi warsztaty, wykłady i szkolenia z zakresu psychologii w sporcie, rozrywce oraz w biznesie.

KARTY SPORTOWCA NA INSTAGRAMIE

DO POBRANIA

  • DZIENNIK TRENINGOWY: monitoruj przebieg swoich treningów, własne zaangażowanie i zadowolenie z wysiłku. Prowadzenie regularnych zapisków motywuje do działania i pozwala monitorować postępy. Nasz Dziennik Treningowy obejmuje trzy sekcje:
    • MÓJ TRENING (pytania tu zawarte nakłaniają do refleksji nad tym, co na treningu udało się osiągnąć, a co można zrobić lepiej);
    • MÓJ NASTRÓJ (pytania mobilizują do refleksji nad własnymi emocjami przed i po treningu, a także nad czynnikami, które mogły wpłynąć na taki stan rzeczy);
    • MOJE PRZEMYŚLENIA (ta sekcja zachęca do znalezienia i docenienia czegoś pozytywnego z mijającego dnia. Tutaj znaleźć można także miejsce do zapisania własnych odpowiedzi na pytania zawarte na Kartach Sportowca. Dzięki temu można monitorować, jak z upływem czasu zmieniają się odpowiedzi udzielane przez Ciebie).
      • Druga strona Dziennika Treningowego to Podsumowanie miesiąca. Znajdziesz tam miejsce na: podsumowanie swoich postępów, refleksję nad odpowiedziami z Kart Sportowca, a także wyznaczenie sobie celu na treningi w nadchodzącym miesiącu, wraz z określeniem konkretnych kroków.

Chcesz pobrać darmowy Dziennik Treningowy od Kart Sportowca? Zapisz się do newslettera!

  • WYTĘŻ WZROK! Pobierz łamigłówkę ćwiczącą Twoją koncentrację uwagi i spostrzegawczość. Kliknij tu aby pobrać plik
  • WYKREŚLANKA – wykonaj ćwiczenie i poprawiaj Twoją koncentrację uwagi, spostrzegawczość i umiejętność działania pod presją. Kliknij tu aby pobrać plik
Zamów Karty Sportowca

KONTAKT

Autorką Kart Sportowca jest DR ZUZANNA GAZDOWSKA – doktor nauk społecznych, psycholog sportu, wykładowca Uniwersytetu SWPS. Jako badacz weryfikuje skuteczność różnych form treningu mentalnego. Jest prelegentką na międzynarodowych konferencjach, autorką publikacji naukowych z tematu psychologii sportu. Pracuje między innymi z golfistami, pływakami oraz tancerzami. Wykłada na Uniwersytecie SWPS, jest kierownikiem specjalności z Psychologii Sportu i Aktywności Fizycznej. Prywatnie jest byłą zawodniczką.

Jeżeli jesteś Zawodnikiem / prowadzisz klub sportowy i chcesz nawiązać współpracę z psychologiem sportu, skontaktuj się z nami.

W przypadku większych zamówień, możemy przygotować specjalną ofertę.