Alicja Tchórz

Mogę śmiało polecić Karty Sportowca dla zawodników, trenerów i rodziców. Ułatwiają one komunikację i poznanie samego siebie.

Alicja Tchórz

Sandra Kalinowska

Pytania to podstawa mojej pracy a tutaj mam zebranych wiele trafnych i oczywiście otwartych pytań dla sportowca (trenera).

Sandra Kalinowska

Michał Dąbski

W pracy z młodzieżą w ręku trenera, może być to bardzo fajne narzędzie, bo po prostu wystarczy „zagrać” w karty i zachęcić do odpowiedzi, a młodzież sama zajmie się resztą!

Michał Dąbski

Daria Abramowicz

Karty Sportowca w ciekawy sposób dają przestrzeń do dyskusji, otwierając nowe wątki lub
pomagając w pogłębieniu tych, nad którymi już pracujemy. We współpracy z Trenerami i
Zawodnikami mogą “otwierać” oczy na wzajemne potrzeby i oczekiwania.

Daria Abramowicz

KARTY SPORTOWCA

Karty Sportowca to pierwsze w Polsce karty do pracy nad sferą mentalną, skierowane do Zawodników, Trenerów, Nauczycieli wf, Rodziców, Psychologów, Trenerów mentalnych.

W pudełku znajdziesz talię 50 kart, na każdej z nich zapisane jest inne pytanie, które ma zwiększać Twój poziom autorefleksji, uważności oraz samoświadomości w kontekście sportu.

Karty podzielone są na 5 tematów (każdemu odpowiada 10 kart):

  • JA W SPORCIE – ogólne pytania dotyczące Twojego funkcjonowania w sporcie
  • ZASOBY PSYCHICZNE – pytania dotyczące Twoich umiejętności mentalnych, mocnych stron i rezerw
  • MOTYWACJA DO DZIAŁANIA – pytania dotyczące Twoich sportowych celów i powodów podejmowania aktywności sportowej
  • TRENER I DRUŻYNA – pytania dotyczące Twojej relacji z trenerem oraz z drużyną lub zespołem, z którym trenujesz
  • WSPARCIE – pytania dotyczące wsparcia ze strony Twojego otoczenia

Jak to działa? Karty możesz wykorzystać zarówno w domowym zaciszu do refleksji nad swoją aktywnością sportową, jako uzupełnienie prowadzonego Dziennika Startowego, jak również w trakcie treningów sportowych, lekcji wf, warsztatów psychologicznych.

Przygotowaliśmy dla Ciebie spis sposobów wykorzystania Kart Sportowca!  POBIERZ EBOOK „JAK KORZYSTAĆ Z KART SPORTOWCA”.

Przykłady kart

Zamów

DZIENNIK STARTOWY

Poznaj naszą nowość – Dziennik Startowy!

Prowadząc Dziennik masz wszystkie swoje notatki w jednym miejscu, wiesz nad czym pracujesz i do jakich startów się przygotowujesz, ale też monitorujesz swoje postępy. Służy on także zwiększaniu Twojej motywacji i pewności siebie! Dodatkowo, znajdziesz tam miejsce do zapisywania odpowiedzi na pytania z Kart Sportowca!

Dziennik Startowy to 68 stron w podziale na sekcje:

  • O MNIE – jest to dział informacji na Twój temat.
  • PRZED SEZONEM – tu zapiszesz Twój plan działania i cele na nadchodzący sezon.
  • MOJE STARTY W SEZONIE – miejsce na wypisanie startów, w których planujesz wziąć udział, wraz z datą i miejscem (możesz zapisać do 20 startów).
  • PRZED STARTEM – tu zapiszesz swoje cele na najbliższy start, określisz swoje nastawienie i wzmocnisz motywację.
  • PO STARCIE – tu z kolei zapiszesz przemyślenia, ocenisz poszczególne aspekty swojego występu, zastanowisz się, na czym warto skupić się przed kolejnym startem.
  • PODSUMOWANIE SEZONU – w tym miejscu przeanalizujesz, co uległo poprawie, na ile zrealizowane zostały Twoje cele, tu także wypiszesz wszelkie refleksje na temat mijającego sezonu.
  • LISTA PRZYKŁADOWYCH HASEŁ MOTYWACYJNYCH – zamieściliśmy tu 50 przykładowych sformułowań, które możesz wpisać w Dzienniku w wyznaczonych do tego miejscach. Dzięki temu poprawisz swoją motywację i pewność siebie.
Zamów Dziennik Startowy

EBOOKI I SZKOLENIA

Ebook „Jak radzić sobie ze stresem”.

Poznaj 27 gotowych do wykorzystania ćwiczeń sprzyjających:

  • Zwiększaniu samoświadomości
  • Regulowaniu napięcia mięśniowego
  • Regulacji pobudzenia za pomocą oddechu
  • Pogłębianiu relaksacji, efektywnej medytacji i zwiększaniu uważności
  • Budowaniu pozytywnego nastawienia i kontroli emocji.
Zamów Ebook

Jestem psychologiem sportu – grupa wymiany doświadczeń – mamy dwie grupy – poranną (najbliższe spotkanie we wtorek 13.10 o 10:00) i wieczorną (najbliższe spotkanie we wtorek 20.10 o 19:00).

Ideą spotkań jest zebranie wąskiej, zaufanej grupy psychologów sportu, którzy na naszych 90 minutowych spotkaniach dzielą się swoimi przemyśleniami, omawiają case’y z własnej pracy, wymieniają się doświadczeniami i konsultują swoje działania. Grupę moderuje psycholog sportu, nadając dyskusji strukturę i proponując ewentualne tematy/zagadnienia przewodnie. Całość ma charakter podobny do spotkań superwizyjnych, z tą różnicą, że w naszej grupie nikt nie występuje w roli eksperta, każdy z nas nim jest! Refleksje i przemyślenia każdego uczestnika są cenne, a wszystko po to, by rozwijać i ulepszać własną praktykę zawodową, budować bazę kontaktów, czerpać pomysły, wymieniać się inspiracjami książkowymi i szkoleniowymi. Wszystko w atmosferze wzajemnego szacunku, zaufania i zawodowej dyskrecji.

Zapisz się na spotkania grupowe dla psychologów sportu

Trening Mentalny dla Sportowców – grupowe warsztaty z psychologii sportu online! – mamy jeszcze wolne miejsca w grupie!

Rozwiń swój sportowy potencjał dzięki pracy nad umiejętnościami mentalnymi, korzystając z technik psychologicznych! Trening Mentalny dla Sportowców to nasza nowa usługa kierowana do wszystkich zawodników chcących realizować swoje cele i radzić sobie z wyzwaniami stawianymi przez ich dyscyplinę.

Zajęcia organizowane są online, na platformie Zoom w maksymalnie 15-osobowej grupie młodych sportowców. Cały cykl składa się z ośmiu spotkań. W ich trakcie dyplomowana psycholog sportu prezentuje uczestnikom mechanizmy psychologiczne ich funkcjonowania w sporcie, a także proponuje liczne ćwiczenia i techniki, które będą pomocne zawodnikom zarówno w trakcie treningów i startów, jak i w życiu codziennym.

Terminy poszczególnych zajęć:

  1. 13 października – Mierz wysoko – jak formułować i dążyć do realizacji swoich celów?
  2. 27 października – Buduj własne zasoby – odkrywanie własnych mocnych stron, skutecznych technik regeneracji i dbania o siebie
  3. 3 listopada – Projekt relaks – techniki panowania nad stresem, regulacji napięcia i pobudzenia
  4. 17 listopada – Potęga wyobraźni – jak wyobrażenia mogą pomóc Ci w lepszym wykonaniu?
  5. 24 listopada – Skoncentruj się jak mistrz – jak utrzymywać skupienie w kluczowych momentach?
  6. 1 grudnia – Bez emocji o emocjach – zarządzenie emocjami na zawodach i treningach
  7. 15 grudnia – Skąd się bierze pewność siebie – jak zbudować optymalny poziom wiary we własne możliwości?
Zapisz się na Trening mentalny online

Szkolenie „Jak motywować dzieci i młodzież – techniki i narzędzia pracy” – już 26 października w godzinach 19-20:30.

Dowiedz się:

  • Dlaczego poziom motywacji zależy od wieku?
  • Jakie są czynniki utrwalające, a jakie dewastujące motywację?
  • Jak wyznaczać cele adekwatnie do wieku?
  • Jakie komunikaty i praktyki skutecznie zwiększają motywację?
  • Co zrobić w przypadku wypalenia, chęci rezygnacji?
  • Jak zadbać o automotywację podopiecznych?

Dzięki zawartym technikom i gotowym narzędziom w materiałach szkoleniowych będziesz mógł od razu przystąpić do działania ze swoimi podopiecznymi, analizując ich poziom motywacji.

Zapisz się na szkolenie!

POLECAJĄ NAS

Alicja Tchórz

Są takie sytuacje, które nie pozwalają nam w 100% wykonywać treningu fizycznego. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby popracować mentalnie! Chyba nikogo nie muszę przekonywać, że „głowa” w sporcie (i nie tylko) ma kolosalne znaczenie. Tu z pomocą przychodzą Karty Sportowca. Sprawdziłam osobiście! Dlatego mogę śmiało polecić takie narzędzie dla zawodników, trenerów i rodziców. Ułatwia ono komunikację i poznanie samego siebie.

Alicja Tchórz
Mistrzyni Europy, uczestniczka IO Londyn 2012 i IO Rio 2016, Mistrzyni Europy Juniorów, wielokrotna Rekordzistka i Mistrzyni Polski, Mistrzyni i Rekordzistka Świata w Ratownictwie Wodnym

Sandra Kalinowska

Podoba mi się, że jest to uniwersalne narzędzie i ogranicza nas tyko nasza inwencja, jak ich używać. Mogę z nich korzystać z grupą zawodników, ale też indywidualnie. Poza tym mogę korzystać z jednej kategorii wybranej albo też kilku.

Pytania to podstawa mojej pracy a tutaj mam zebranych wiele trafnych i oczywiście otwartych pytań dla sportowca (trenera).

 

Sandra Kalinowska
Pasjonatka tenisa, sama grała w amatorskiej lidze TSL. Pracuje jako psycholog sportu z zawodnikami indywidualnie oraz drużynami na różnych poziomach oraz w różnych dyscyplinach, od dzieci po kadrę narodową. Ma doświadczenie w pracy w tenisie, piłce nożnej, judo, siatkówce, pływaniu, łyżwiarstwie. Jest organizatorką czterech konferencji z zakresu psychologii sportu pod marka „top wyszkoleni”.

Michał Dąbski

Karty Sportowca są jak klasyczne karty coachingowe, tyle że ukierunkowane na sport, w podziale na 5 różnych kategorii.
Narzędzie to daje możliwość, by grupa czy pojedyncza osoba wylosowała sobie kartę z pytaniem, z którym wcześniej się nie spotkała. Otwiera to na nowe obszary i daje szanse na refleksję.
W pracy z młodzieżą w ręku trenera, może być to bardzo fajne narzędzie, bo po prostu wystarczy „zagrać” w karty i zachęcić do odpowiedzi, a młodzież sama zajmie się resztą!

Michał Dąbski
Specjalizuje się w pracy nad rozwojem umiejętności mentalnych oraz profesjonalną pomocą psychologiczną w sporcie. Zajmuje się także profesjonalną pomocą w znajdowaniu skutecznych rozwiązań w środowisku biznesowym. Współpracuje z zawodnikami kadr narodowych, mistrzami Polski, Europy i Świata, jest członkiem sztabu szkoleniowego klubu Legia Warszawa.

Daria Abramowicz

Stosowałam Karty Sportowca w pracy zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i z osobami dorosłymi. Co za tym idzie, korzystałam z nich tak na etapie wychowania poprzez sport, jak i specjalizacyjnym, a także mistrzowskim.Bardzo ciekawy jest sposób, w jaki Karty sprzyjają pracy na relacji-nie tylko na początkowym etapie współpracy. W ciekawy sposób dają przestrzeń do dyskusji, otwierając nowe wątki lub pomagając w pogłębieniu tych,nad którymi pracuję używając innych narzędzi.Z Kart korzystałam również podczas pracy z trenerami. Także na tej płaszczyźnie sprzyjają one pogłębianiu różnych wątków w pracy i z powodzeniem stanowią inspirację. Gdy włączałam je w rozmowie zarówno z trenerami, jak i zawodnikami (w tym samym czasie),stanowiły dobre narzędzie w zakresie pracy na relacjach. Czasami wręcz „otwierają” oczy na wzajemne potrzeby i oczekiwania.Karty Sportowca mogą w mojej ocenie spełniać kilka funkcji w procesie pracy psychologicznej ze sportowcami i trenerami. Po pierwsze, mogą wprowadzać pewną„świeżość” będąc dobrym uzupełnieniem stosowanych dotychczas metod i narzędzi. Po drugie, stwarzają szansę na nowe otwarcia w dotychczas omawianych wątkach lub otwierać przestrzenie do pracy nad nowymi obszarami. Bardzo istotną ich funkcją jest także pobudzanie samorefleksji, która sprzyja budowaniu świadomości. Wszystkie te korzyści sprawiają, że zamierzam wdrażać Karty Sportowca w swojej pracy jako uzupełniające narzędzie na każdym etapie sportowego rozwoju

Daria Abramowicz
Była zawodniczka żeglarstwa regatowego. Współpracuje między innymi z kadrami narodowymi w kolarstwie, czy pływaniu. Prowadzi warsztaty, wykłady i szkolenia z zakresu psychologii w sporcie, rozrywce oraz w biznesie.

KARTY SPORTOWCA NA INSTAGRAMIE

DO POBRANIA

  • DZIENNIK TRENINGOWY: monitoruj przebieg swoich treningów, własne zaangażowanie i zadowolenie z wysiłku. Prowadzenie regularnych zapisków motywuje do działania i pozwala monitorować postępy. Nasz Dziennik Treningowy obejmuje trzy sekcje:
    • MÓJ TRENING (pytania tu zawarte nakłaniają do refleksji nad tym, co na treningu udało się osiągnąć, a co można zrobić lepiej);
    • MÓJ NASTRÓJ (pytania mobilizują do refleksji nad własnymi emocjami przed i po treningu, a także nad czynnikami, które mogły wpłynąć na taki stan rzeczy);
    • MOJE PRZEMYŚLENIA (ta sekcja zachęca do znalezienia i docenienia czegoś pozytywnego z mijającego dnia. Tutaj znaleźć można także miejsce do zapisania własnych odpowiedzi na pytania zawarte na Kartach Sportowca. Dzięki temu można monitorować, jak z upływem czasu zmieniają się odpowiedzi udzielane przez Ciebie).
      • Druga strona Dziennika Treningowego to Podsumowanie miesiąca. Znajdziesz tam miejsce na: podsumowanie swoich postępów, refleksję nad odpowiedziami z Kart Sportowca, a także wyznaczenie sobie celu na treningi w nadchodzącym miesiącu, wraz z określeniem konkretnych kroków.

Chcesz pobrać darmowy Dziennik Treningowy od Kart Sportowca? Zapisz się do newslettera!

  • WYTĘŻ WZROK! Pobierz łamigłówkę ćwiczącą Twoją koncentrację uwagi i spostrzegawczość. Kliknij tu aby pobrać plik
  • WYKREŚLANKA – wykonaj ćwiczenie i poprawiaj Twoją koncentrację uwagi, spostrzegawczość i umiejętność działania pod presją. Kliknij tu aby pobrać plik
Zamów Karty Sportowca

PSYCHOLOG SPORTU

DR ZUZANNA GAZDOWSKA – doktor nauk społecznych, psycholog sportu, wykładowca Uniwersytetu SWPS, kierownik specjalności z Psychologii Sportu i Aktywności Fizycznej, członek Sekcji Psychologii Sportu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Dr Gazdowska pracuje w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.

Konsultacje prowadzone są w Warszawie oraz online.

Zapraszamy do kontaktu w celu przygotowania indywidualnej oferty.